Beleef de Open Monumentendagen in Haarlem op 10 en 11 september

Er is veel te beleven in Haarlem tijdens de Open Monumentendagen op 10 en 11 september. Bekijk het volledige programma op de website van de Open Monumentendagen. Het museum is beide dagen open van 12.00-17.00 uur.

Programma zaterdag 10 september

Bakenesserkerk:
De Bakenesserkerk (Bureau Archeologie gemeente Haarlem) is open van 10.00-17.00 uur. In de kerk is een kleine expositie te zien van archeologische voorwerpen die duurzaam zijn gebruikt.

In de Bakenesserkerk is het Monumentenloket van Team Erfgoed gevestigd en daar is ook een een kleine expositie te zien over duurzame monumenten. Zaterdag staat team Erfgoed voor u klaar om uitleg te geven bij de expositie.

Archeologisch Museum Haarlem
Het museum is open van 12.00-17.00 uur. Voor kinderen is er een gratis foto speurtocht, kleurplaat van de Vleeshal en neem de gratis kinderspeurtocht ‘Haarlems geheim’ mee en wandel door historisch Haarlem. Verzamel letters om het geheim te ontrafelen! Je kunt deze gratis speurtocht ook hier downloaden en zelf printen (LET OP > kies voor dubbelzijdig printen over de korte zijde).

Programma zondag 11 september

Zintuigelijke wandeling start vanuit het Archeologisch Museum Haarlem
Zondag 11 september organiseert Team Erfgoed twee zintuigelijke rondwandelingen.
De rondleiding duurt ongeveer een uur en is gratis toegankelijk. De eerste rondleiding start om 12.00 uur en om 13.30 uur is een tweede rondleiding. Vooraf aanmelden is verplicht en dit kan tot en met vrijdag 9 september door een e-mail te sturen Dit kan tot en met vrijdag 9 september via erfgoed@haarlem.nl o.v.v. naam, aantal wandelaars en telefoonnummer.

De rondleiding op zondag duurt ongeveer een uur en is gratis toegankelijk voor jong en oud. De start is om 12.00 uur en 13.30 uur vanuit het Archeologisch Museum Haarlem aan de Grote Markt. Het museum is uitsluitend via een steile trap te bereiken. Om alles goed te kunnen ervaren zijn de groepen niet te groot. Vooraf aanmelden is daarom nodig.

Archeologisch Museum Haarlem