30 jaar Archeologisch Museum Haarlem

In 1991 is ons museum opgericht door de toenmalige stadsarcheoloog Poldermans om het publiek op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met archeologie. Sinds de oprichting hebben honderdduizenden Haarlemmers, toeristen en schoolkinderen kennis gemaakt met de opgegraven voorwerpen en verhalen van 6000 jaar Haarlem. Van de prehistorische geslepen stenen bijl, een Spaanse helm uit de tijd van het Beleg van Haarlem, kookwaar uit de middeleeuwen, kinderspeelgoed tot Haarlemmerolie. Het is allemaal te zien in het leukste museum onder de grond!

Lees hier het interview met Anja van Zalinge (stadsarcheoloog en directeur van het museum) en Marjolein van den Dries (conservator) over het 30-jarig bestaan.

Vieren
Behalve met onze nieuwe tentoonstelling BIER & BAARD gaan wij dit lustrum nog zeker vieren. Houd hiervoor onze website en social media(Facebook, Instagram, Twitter) in de gaten.