Kom zondag 5 maart luisteren Monnikenwerk!

Op zondag 5 maart komt verhalenverteller Monique bij ons een spannend verhaal vertellen, Monnikenwerk: over een raadselachtig houten beeldje. Luister naar het verhaal waarin de jonge vrienden Loua en Fedde op zoek gaan naar de herkomst van het historische houten beeldje in Haarlem. Dit beeldje is jaren geleden gevonden bij de opgraving in onze kelder, voor de inrichting van het museum.
Dit beeldje is nu ook bij ons in het museum te zien, met nog veel meer houten voorwerpen uit onze collectie in de tentoonstelling Haarlemmer Hout.

Monique vertelt het verhaal om 14.00 uur, 15.00 uur en 16.00 uur en het duurt ongeveer 15-20 minuten. Het verhaal is leuk voor alle leeftijden en vooral geschikt voor kinderen.

In de voorjaarsvakantie is er nog veel meer te doen bij ons: er zijn speurtochten, kom een kleurplaat maken van het beeldje of je kunt een eigen houten tol versieren. Allemaal gratis!