MuseumnachtKids 2021: ga je mee op expeditie?

Op zaterdag 23 oktober 2021 is het zover: we gaan met alle kids op expeditie door de musea en culturele instellingen van Haarlem. Speciaal voor gezinnen met kinderen tussen de 4 en 12 jaar doen de deelnemers van 17.00 tot 22.00 uur hun deuren voor jullie open. Je kunt bij ons terecht voor een spannende Expeditie Archeologie maar er is die avond heel veel te beleven!

Alle informatie over de MuseumnachtKids, het programma, de deelnemende culturele instellingen én kaartverkoop is te vinden via de website van MuseumnachtKids.

Expeditie Archeologie
Je kunt bij ons op Expeditie Archeologie onder de grond naar het verleden van Haarlem. Daal af naar 6000 jaar geleden en maak een reis door de tijd. Wie weet wat je allemaal onderweg tegenkomt… Aan de hand van de expeditie kaart vind je zelf de weg langs voorwerpen uit de prehistorie en de middeleeuwen. En voor je het weet sta je oog in oog met Cornelis, onze middeleeuwse Haarlemmer. Graaf onderweg op als een echte archeoloog en verzamel genoeg informatie om de weg naar buiten weer te vinden! Dit is een doorlopende expeditie reis door het museum. Begin aan de Grote Markt, einde aan de Spekstraat.

Let op! De expeditie mag niet te druk worden anders kan je onderweg niet zoveel zien! Bij de ingang houden we bij dat er niet teveel kleine en grote mensen binnen zijn. Het kan dus zijn dat je even moet wachten!