Haarlem 775 jaar

Op 23 november 1245 kreeg Haarlem van stadsrechten van graaf Willem II. Het is dit jaar dus 775 jaar geleden dat Haarlem zich een stad mocht noemen. Dit wordt gevierd met een aantal activiteiten (coronaproof) in de stad. Een overzicht van alle activiteiten en initiatieven in de stad is te vinden is hier te vinden.

Onze activiteiten
Wij organiseren een speciale tentoonstelling Haralem en Hollant. Ontstaan en groei van een bijzonder graafschap‘ in de Grote of St.-Bavokerk. Hierin staat het ontstaan van het graafschap Holland centraal. De tentoonstelling is te zien van 23november 2020 t/m 1 mei 2021.

Historische wandeling:
Wandel via de digitale iziTRAVELapp met een aantal historische figuren door 775 jaar Haarlemse geschiedenis. Meer informatie lees je hier.

Museum open maandag 23 november
Speciaal voor de verjaardag van Haarlem is ons museum op maandag 23 november (extra) open. Van 13.00-17.00 uur is iedereen (cf. de coronaregels) welkom om bijvoorbeeld onze vaste expositie ‘6000 jaar Haarlem’ te bekijken.