Stappen in de stad

 

App: Stappen in de Stad
Doelgroep: leerlingen van groep acht en de brugklas voortgezet onderwijs.

Doel: met smartphone gaan de leerlingen zelfstandig op onderzoek uit in de stad Haarlem, komen in aanraking met het cultureel erfgoed en doen spelenderwijs mediawijsheid op.

Programma: drie Haarlemse legenden worden ontrafeld: de verovering van Damiate (Egypte), de vermeende uitvinding van de boekdrukkunst door Laurens Jansz Coster, en het geheime gangenstelsel onder de belangrijkste gebouwen van Haarlem. De leerlingen onderzoeken één van deze legenden om een antwoord te vinden op de vraag of ze waar zijn of niet. Onderweg beantwoorden ze vragen in de app (quiz) en bezoeken een aantal musea om zoveel mogelijk informatie te vinden. Tenslotte verwerken ze deze informatie in een eindpresentatie. Met filmpjes en geluidsfragmenten.

Meer informatie: en het boeken van de app gaat via de website Stappen in de Stad.